miercuri, 8 februarie 2012

Cap.1 aparat genital feminin INTRODUCERE

Sarcina extrauterina este urgenta cu cel mai mare risc vital precoce in sarcina. Acest review cumuleaza datele din literatura actuala, examinand rolul descoperirilor recente in diagnosticul si tratamentul sarcinii ectopice. Scopul este de a prezenta valoarea datelor clinice, ecografice, nivelul unor hormoni specifici si variatele tratamente ale sarcinii ectopice. in ciuda frecventei sarcinii ectopice relativ crescute (cca 2% din populatia generala), depistarea precoce ramane o provocare pentru medici.

Introducere

Datele publicate in literatura de specia litate din ultima perioada releva cresterea semnificativa a incidentei in lu me a localizarii ectopice a sarcinii. Astfel, in ultimii 10 ani, incidenta sarcinii ectopice a atins cota de 19"° din totalul de sarcini[9]. Cauza sporirii incidentei sarcinii ectopice este data atat de aparitia bolii inflamatorii pelvine induse de Chlamidya Trachomatis, cat si de prezenta dispozitivului intrauterin aplicat in conditii inadecvate. Acestor factori li se alatura instalarea sarcinii ectopice ca urmare a esuarii metodelor contraceptive orale cu microprogestative sau tip "oafter morning pills". Dificultati de diagnostic apar in mod deosebit la varsta adol 15515h723p escentei, fiind posibile implantari tubare de sarcina molara[6]. Daca diagnosticul de sarcina ectopica rupta este lesne de stabilit, diagnosticul de sarcina ectopica in evolutie nu poate fi precizat adesea in momentul primei examinari ginecologice. Anamneza amanuntita, examenul clinic ginecologic, ecografia endovaginala, cat si dozarea in dinamica a valorii serice a ÃY-HCG, alaturi de dozarea valorii de progesteron, ambele accesibile in prezent ca mijloace de investigatie, permit formularea unui diagnostic precoce de sarcina ectopica. Este de subliniat faptul ca diagnosticul precoce de sarcina ectopica previne instalarea situatiilor care pun viata femeii in pericol si creeaza posibilitatea de conservare a functiei reproductive.

Date privind semnificatia anamnezei si a tabloului clinic

Anamneza ramane o etapa de diagnostic clinic deosebit de importanta, incepand cu constatarea existentei perioadei de amenoree si remarcarea factorilor posibili favorizanti pentru nidatia extrauterina a blastocistului in curs de dezvoltare.Es te cunoscutfaptulcalocalizarile di fe rite ale sarcinii extrauterine prezinta un corespondent clinic aparte. Cu cat localizarea sarcinii ectopice la nivelul trompei este mai aproape de uter co respunzator localizarii an gulare, interstitiale sau ist mice, evo lutia sarcinii ectopice este mai scurta, iar manifestarea tabloului clinic este eloc venta prin aparitia semnelor de inun datie peritoneala. Ruperea sal pingei intracapsular conduce la formarea hema tocelului pelvin. Aspectele de scrise sunt des intalnite in practica curenta. Toate aceste localizari ale sarcinii ectopice tu bare au in comun manifestari clinice pre cum durerea pelvina cu iradiere, me nometroragia, lipo timia, semne clinice ce survin la o femeie fertila cu amenoree cu prinsa adesea intre 5 si 12 saptamani.
Totusi, uneori, acest tablou clinic poate fi distorsionat prin prezenta cu precadere a unui simptom a carui semnificatie este adesea ignorata. Astfel, disgravidia e metizanta accentuata asociata cu mo di ficari metabolice evidente capata sem nificatie diagnostica demna de luat in seama, ridicand suspiciunea unei forme particulare de sarcina ectopica ce se caracterizeaza prin degenerescenta tro foblastica, respectiv sarcina ectopica mo lara. Sarcina molara poate sa fie localizata si ectopic, iar din punct de vedere cli nic, mimeaza prezenta unei sarcini ecto pice[4]. Examenul anatomopatologic este obligatoriu, fiind singurul in masura sa sustina fara echivoc diagnosticul de sarcina ectopica. Diagnosticul eronat de sarcina ectopica in prezenta unei localizarii ectopice tubare, cornuale, peritoneale con duce la intarzierea terapiei adjuvante cu methotrexat, ceea ce determina cresterea morbiditatii in caz de tumoare gestationala trofoblastica[1, 12].

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere