miercuri, 8 februarie 2012

6.Indentificarea perioadei fertile si a ovulatiei

Indiferent daca doresti sa ramai insarcinata sau doresti sa folosesti aceasta “metoda” pentru a evita o sracina, este important sa stii cum sa identifici perioada cea mai fertila a ta intr-un ciclu, cu ea ziua de varf a fertilitatii, adica ziua in care esti cea mai fertila si ovulatia.
Pentru aceasta, asa cum am explicat pana acum este necesara cunoasterea celor trei semne fertile : mucusul cervical si colul uterin pentru identificarea perioadei fertile si temperatura bazala pentru confirmarea ovulatie.
Asa cum am spus si in articolele precedente, cel mai fertil mucus este cel asemanator albusului de ou. Acest mucus poate fi secretat incepand cu o saptamana inainte de ovulatie pana la cateva ore inainte de ovulatie. De aceea trebuie sa fii atenta la cele mai mici schimbari in mucusul cervical. Cu toate ca sunt femei care pot avea mai multe zile mucus fertil, o femeie este fertila doar pentru maximul 5 zile intr-un ciclu si asta datorita faptului ca spermatozoizii pot trai 5 zile (sunt unii care sustin ca in conditii optime spermatozoizii pot trai si 7 zile). Ovulul traieste doar maximul 24 de ore. Perioada fertila o poti vedea cu exacitate doar dupa ce ovulatia a fost confirmata, aceasta fiind pe perioada a celor 5 zile precedente ovulatiei si a zilei ovulatiei.
De aceea, considera-te fertila din prima clipa in care observi mucus albus. Daca verifici si colul uterin, cu cat acesta este mai sus, mai moale si mai deschis cu atat esti mai fertila. Daca nu gasesti mucus albus, alunecos, atunci considera-te fertile in zilele in care observi mucusul cel mai apropiat in calitate si cantitate de mucusul fertil, deci cel mai ud si mai subtire mucus (poate fi cremos in cazul tau). In acest caz, verificarea colului uterin te poate ajuta in indentificarea perioadei fertile.
Odata ce ai invatat sa verifici si sa iti recunosti mucusul cu calitatile cele mai fertile, poti sa indentifici ziua fertila de varf. Aceasta zi este de fapt ultima zi in care observi ori senzatia vaginala alunecoasa ori ultima zi in care este secretat mucusul cu calitatea cea mai fertila. Aceasta zi fertila de varf este ori cu o zi inainte de ovulatie ori in ziua ovulatiei. Practic vorbind, ziua fertila de varf poate si indentificata doar retrospectiv, dupa ce ovulatia ti-a fost confirmata sau/si dupa ce mucusul cervical incepe sa se usuce. Totodata ziua de varf nu este neaparat ziua in care mucusul cel mai fertil este secretat in cantitatea cea mai mare. De fapt cantitatea cea mai mare de mucus fertil poate fi observata cu o zi-doua inainte de ziua de varf.
Odata ce ai identificat ziua fertila de varf noteaza pe graf ZV (sau orice alt semn sau litera care iti este tie mai comodat) in dreptul acestei zile.
Deci, mucusul cervical si colul uterin iti spun ca ovulatia se apropie. Singura care iti confirma ca ovulatia intr-adevar a avut loc este temperatura bazala. Asa cum am spus, pentru ca tamperatura bazala sa confirme ovulatia, aceasta trebuie sa se mentina relativ crescuta fata de temperaturile anterioare pe o perioada de trei zile consecutive.
Aceasta crestere poate fi brusca si sa se mentina astfel pana inainte de inceperea menstruatie, poate fi brusca sa se mentina astfel pe o perioada de cateva zile, dupa care sa aiba loc o noua crestere. Cresterea temperaturii poate fi lenta, de fiecare data crescand cam cu inca 0.02 grade celsius sau poate avea loc o crestere, o scadere si pe urma iar o crestere a temperaturii. Nu conteaza cum are loc aceasta crestere a temperaturii, trebuie sa fie inregistrate trei temperaturi consecutiv marite pentru ca ovulatia sa fie confirmata.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere