luni, 13 februarie 2012

Autocontrolul fertilităţii pe cale naturală

Mucusul cervical (glera)
Unul din semnele simptotermale de autoobservare este mucusul cervical. El este produs de glandele colului uterin şi se scurge de-a lungul pereţilor vaginali, putând fi perceput în plină perioadă fertilă la intrarea în vagin (în vulvă).
Femeia va urmări două aspecte ale mucusului:
  • senzaţia percepută în vagin: uscat, nimic, umed, ud, curgător;
  • calitatea şi aspectul mucusului.
Senzaţia intravaginală se urmăreşte în timpul zilei o singură dată, pe când aprecierea aspectului mucusului se face seara, înainte de culcare.
Sub acţiunea estrogenilor (deci până la ovulaţie) mucusul cervical creşte în cantitate şi calitate, devine mai apos, mai puţin vâscos, transparent, elastic, şi se scurge vaginal.
Postovulator, progesteronul este dominant, producând scăderea cantintăţii de mucus produs. Scade şi calitatea lui, devenind vâscos şi lipicios. Colul devine dur şi se închide până la următoarea menstruaţie. În această perioadă, spermatozoizii rămân în vagin şi nu mai pot pătrunde în col.
Observarea mucusului cervical începe a doua zi după terminarea menstruaţiei.
Evoluţia clasică a acestui simptom în descriem în continuare:
Una, două zile după menstruaţie, femeia simte uscăciune sau iritare în vagin. Fireşte, ea nu va putea recolta mucus în vulvă. Convenţional situaţia respectivă o notăm cu "-".
Ulterior, concentraţia de estrogen creşte, o cantitate minimă de mucus lubrefiază vaginul şi dispare senzaţia de uscăciune. Femeia nu va simţi şi nu va recolta nimic. Covenţional notăm aceste zile cu "o".
Zilele cu "-" şi "o", le definim ca zile fără mucus, infertile.
Apoi femeia va percepe umiditate în vagin, dar este o cantitate mult prea mică de mucus pentru ca aceasta să se acumuleze în vulvă şi să poată fi recoltată. Senzaţia de umed şi nimic recoltat în vulvă se notează cu "u". Mucusul a apărut, fertilitatea a început. După care cantitatea de mucus produsă creşte.
Senzaţia de umed / ud cu mucus de slabă calitate este notată cu "M". După câteva zile de M, mucusul recoltat devine sticlos, clar, transparent, ca albuşul de ou crud, striat, extensibil, aţos, roşiatic, maroniu, filant (mucus de bună calitate), iar senzaţia este ud-curgătoare. Spunem că sunt zilele cu "M+". Este perioada de maximă fertilitaqte. Ultima zi cu "M+" o definim ca punctul culminant al mucusului, şi va fi notată cu triunghi negru.
Brusc, calitatea mucusului scade şi în 2-3 zile dispare. Până la următoarea menstruaţie, femeia nu mai simte nimic în vagin şi nici nu va mai vedea mucus în vulvă.
Recomandarea noastră este ca femeia să îşi descrie propriile senzaţii şi observaţii aşa cum percepe şi vede ea, încercând să se apropie cât mai mult de modelul clasic de descriere a mucusului. Variaţiile de la modelul clasic pot induce în eroare. De aceea, în asemenea situaţii, ar fi necesar un sfat atent.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere