miercuri, 8 februarie 2012

13.Folosirea metodei in situatii speciale

O femeie va experimenta cam 400 de menstruatii in viata ei (cu aproximatie). Dar, cand faci calculul in aceasta directie :-D , este indicat sa iei in considerare si faptul ca nu fiecare episod de sangerare este precedata de ovulatie, deci, in mod tehnic aceasta sangerare nu este considerata menstruatie, fiind numita sangerare disfunctionala. Adolescentele, femeile care alapteaza si cele care au intrat in perioada de premenopauza pot experimenta luni fara ovulatie, dar totusi sa aiba acea sangerare asemanatoare menstruatiei. Acest fel de ciclu menstrual (in care exista menstruatie dar fara ovulatie) se numeste ciclul anovulatoriu.
Chiar si excluzand aceste grupuri, este posibil ca o femeie sa experimenteze o data pe an sau o data la doi ani un ciclu anovulatoriu. Si cateodata la unele femei pot trece luni fara nici o menstruatie. Deci se poate sa primesti menstruatia, indiferent daca ai ovulat sau nu, dar nu se poate sa ovulezi fara primesti menstruatia dupa aceea (bineinteles, doar daca esti insarcinata).
Bineinteles ca atunci cand o femeie nu ovuleaza, inseamna ca ea nu este fertila. Dar, din punctul de vedere a metodei cunoasterei semnelor fertile, ciclurile anovulatorii sunt putin mai complicat de interpretat, mai ales atunci cand folosesti aceasta metoda ca contraceptie, deoarece acele semne care iti arata ca esti fertila (mucus cervical albus de ou, apos sau cremos, schimbarile specifice ale colului uterin) de obicei nu exista. Dar dupa cum am scris in articolele precedente pe aceasta tema, faptul ca nu ai aceste semne fertile nu inseamna in mod sigur ca nu ovulezi. De fapt, in acest caz, trebuie sa te consideri in fata preovulatorie (faza dinaintea perioadei fertile), chiar daca te afli intr-o zi foarte tarzie a ciclului tau (de exemplu in ziua 50) pana cand ovulatia iti este confirmata de temperatura bazala sau in pana cand incepe o noua sangerare asemanatoare menstruatiei.
Lipsa ovulatie poate sa fie temporara durand cel mult o luna sau doua, sau poate dura ani de zile. Asa cum am descris mai sus, lungi perioade de timp fara menstruatie si/sau fara ovulatie, pot aparea in adolescenta, in perioada de alaptare si in premenopauza. Alte motive includ si :
  • cele care au renuntat de curand la pilula anticonceptionala (sau o alta metoda de contraceptie hormonala)
  • iau o anumita medicamentatie hormonala
  • cele care fac exercitii fizice extenuante
  • femeile cu un surplus exagerat de kilograme sau din contra prea slabe
  • cele aflate intr-un stres continuu pot
  • diferite probleme hormonale
Cel mai important lucru de facut cand ai de a face cu lipsa ovulatiei, este urmarirea schimbarilor mucusului cervical in mod constant, pentru a observa orice schimbare ce ti-ar putea arata posibila incepere a perioadei fertile si posibila apropiere a ovulatiei. In mod ideal, va trebui sa iti iei si temperatura bazala pentru a confirma faptul ca ovulezi sau nu. Oricum, daca ovulatia nu apare pentru perioade lungi de timp (cateva luni) poti sa intrerupi luarea temperaturii bazale pana cand incepi sa observi o schimbare a mucusului cervical (acesta devine mai ud, cremos, apos sau albus de ou).
In rest, ” regulile” acestei metode pentru a ramane insarcinata sau pentru a evita o sarcina raman valabile si in cazul situatiilor speciale, dar voi discuta despre fiecare situatie in parte in amanunt, in urmatoarele articole.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere