miercuri, 8 februarie 2012

5. Cum se face graficul?

Am ajuns la partea practica. Dupa atatea informatii despre ciclu, hormoni, temperatura bazala, mucus si col uterin – ce facem cu aceste informatii? Cum “analizam” toate aceste “date”.
Ciclul tau nou incepe in prima zi de menstruatie, ziua in care curge sange rosu (indiferent de cantitate). Daca inainte de inceperea menstruatiei ai scurgeri maronii, zilele in care gasesti aceste scurgeri fac parte din ciclu precedent. Graficul ar trebui sa inceapa si el cu prima zi de menstruatie. Deci prima zi de menstruatie este prima zi de ciclu si prima zi de graf (sau de nou graf). La sfarsitul articolului vei gasi exemplu de graf – unul pe care sa il poti salva pe calculator si al doilea pe care il poti printa.
Zilele de menstruatie pot fi notate pe graf in mai multe feluri. Poti folosi un semn sau o litera, indiferent de cantitatea sangerarii (*, #, M etc). Pentru zilele de scurgeri maronii poti folosi acelasi semn ales pentru zilele de menstruatie, doar pus in paranteze (*). Sau poti folosi prima litera a cuvantului ce reprezinta cantitatea sangerarii (usoara, moderata, puternica, scurgeri) scrise cu culoare rosie.
Poti sa incepi sa-ti iei temperatura bazala undeva in prima saptamana de ciclu, cu toate ca daca ai un ciclu scurt (mai mic de 26 de zile) atunci merita sa incepi sa-ti iei temperatura chiar din prima zi de ciclu. Este bine ca temperatura bazala sa fie notata imediat dupa verificarea ei sau macar memorata pana cand gasesti un moment comod sa ti-o notezi. Spun asta deoarece dupa un anumit timp termometru poate da diferente de temperatura. Daca folosesti un termometru de sticla si temperatura cade intre doua liniute (de exemplu intre 36.5 si 36.6) adauga temperaturii celei mai mici 0.05 grade (de exemplu 36.55). Dupa ce ai notat temperatura pe graf (de fapt este un punct in linie dreapta cu temperatura reprezentativa) conecteaza aceasta temperatura cu cea dinaintea ei printr-o linie dreapta. Daca exista un motiv neobisnuit care sa influenteze ultima temperatura (febra, consumarea alcolului cu o seara in urma, un somn agitat ) si aceasta pare enorm de mare/mica, atunci noteza aceasta temperatura, noteaza care este motivul si nu conecta aceasta temperatura cu cea din urma ei. Asteapta pana a doua zi si conecteaza aceasta temperatura cu penultima printr-o linie intrerupta (——).
Incepe sa verifici mucusul cervical imediat dupa terminarea menstruatiei. Noteaza calitatea mucusului (uscat, lipicios, cremos/laptos, apos, albus de ou, alunecos) impreuna cu cantitatea mucusului (uscat, putin, moderat, abundent, foarte abundent). Ca si la menstruatie poti folosi pentru a nota mucusul cervical cum iti este tie mai comod – semne, prima litera a cuvantului, culori, etc. Deoarece intr-o zi poti observa cateva feluri de mucus, noteaza pe graf mucusul cu calitatile cele mai fertile din ziua respectiva (uscat – este cel mai nefertil, urmeaza lipicios, cremos si albus de ou/alunecos cel mai fertil). Tot odata noteaza daca observi in aceea zi scurgeri maronii/ rosii/roz.
Daca iti verifici mucusul cervical imediat dupa relatii sexuale sau chiar la cateva ore dupa, si nu esti sigura daca ceea ce ai gasit este mucus sau lichid seminal (asemanator cu mucusul albus de ou), sau o combinatie intre mucus si lichid seminal, atunci pune langa mucusul cervical semnul intrebarii (?). Daca nu gasesti nici un fel de mucus in timpul unui ciclu, noteaza-ti senzatia vaginala (uscata, lipicioasa, umeda, uda, alunecoasa) si langa cantitatea mucusului scrie uscat. Oricum fii constienta ca lipsa mucusului cervical poate fi semnul unei dereglari hormonale sau a PH-ului vaginului. Dar se poate si ca mucusul sa ramana undeva adanc in vagin, langa colul uterin sau chiar sa nu fie eliminat de col.
Cu ocazia verificarii mucusului cervical poti sa verifici si schimbarile colului uterin pentru acea zi. Iti amintesc ca verificarea colului trebuie facuta doar o data pe zi, cam la aceeasi ora si nu cum se procedeaza cu mucusul cervical (de cateva ori pe zi). Noteaza pozitia colului uterin (jos, la mijloc, sus), textura acestuia (tare, la mijloc si moale) si deschizatura (inchis, la mijloc, deschis). Iti amintesc ca aceste schimbari sunt relative colului tau deci vei avea nevoie de rabdare sa stii cand colul tau se afla in pozitia de cea mai jos sau de cea mai sus, sa stii cand este cel mai inchis si cel mai deschis (intotdeauna colul va fi usor deschis, pentru a permite scurgerea mucusului, sangelui), etc. Cu cat colul uterin este mai sus, mai moale si mai deschis arata ca esti in perioada cea mai fertila.
Tot odata e bine de notat pe grafic zilele in care ai facut dragoste cu partenerul tau. Daca ati folosit o metoda contraceptiva de bariera (de exemplu prezervativ) sau partenerul nu a ajuns la orgasm sau a ejaculat departe de zona ta intima, noteaza acest fapt pe graf. De exemplu poti folosi un semn pentru relatii sexuale pus in paranteza (!)
Si asa zisele simptome au importanta lor aceea trebuie notate. S-ar putea ca dupa cateva cicluri sa realizezi ca acea durere/intepari in partea de jos a burtii au loc undeva in jurul ovulatie, sau ca in perioada fertila apetitul tau este ridicat (ma refer si la apetit digestiv dar si la cel sexual) sau ca starile de nervozitate preced menstruatia. Astfel, impreuna cu semnele fertile, vei observa ca, chiar daca ciclul tau nu este regulat, sa existe o anumita regula in semnele fertile. De exemplu dupa trei zile de mucus fertil, in ultima zi a acestuia o durere in partea de jos a burtii sa observi prin cresterea temperaturii bazale ca ia ovulat.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere