miercuri, 8 februarie 2012

2. Temperatura bazala

Bine, dar ce este de fapt temperatura bazala??? In timpul zilei (a celor 24 ore), temperatura corpului variază tot timpul. In timpul noptii (a somnului) temperatura organismului scade treptat pana ajunge in punctul cel mai scazut la primele ore ale diminetii. Cu cat ora obisnuita de trezire se apropie, activitatea metabolica creste, determinand si cresterea temperaturii. Totodata in timpul activitatilor zilnice temperatura poate sa difere putin de la un moment la altul, in functie de cat de activa esti. Temperatura bazala este temperatura de baza a corpului in timp de odihna.
Pe perioada unui ciclu menstrual, organismul femeii trece si el prin schimbari de temperatura bazala. Astfel, inainte de ovulatie cand este secretat estrogenul temperatura este relativ scazuta, iar dupa ovulatie, cand este secretat progesteronul, temperatura este relativ crescuta. De asemenea temperatura bazala poate fi influentata de diferiti factori:
  • stari febrile, boala, infectii diferinte, diferite medicamente, tratamentele de fertilitate
  • stresul
  • consumul de alcool cu o seara in urma
  • un somn mai scurt de trei ore consecutive inainte de ati lua temperatura, probleme de somn – insomnii
  • luarea temperaturii la ore diferite
  • calatoriile cu avionul, calatoriile lungi
  • folosirea unui cearsaf electric in mod neobisnuit, schimbari de clima
Oricum acesti factori de mediu pot influenta diferit de la femeie la femeie si chiar si cea mai sensibila dintre noi, care este influentata cu usurinta de acesti factori poate sa vada cu usurinta ziua ovulatiei.
Verificarea temperaturii bazale
Temperatura bazala este verificata in momentul trezirii, fara sa te ridici din pat sau sa te misti prea mult, la aceeasi ora in fiecare dimineata si dupa macar trei ore consecutive de somn neintrerupt. Aceasta poate fi luata oral sau vaginal, depinde de preferinta personala, ceea ce fiind important este sa fii consecventa in modalitatea de utilizare. Totodata este important pe cat se poate sa nu schimbi termometrul in timpul unui ciclul menstrual, ci sa astepti inceperea unui nou ciclu. Daca totusi esti nevoita sa schimbi termometrul in timpul ciclului menstrual, atunci semneaza pe grafic aceasta schimbare. Pentru luarea temperaturii bazale este necesar un termometru special, mult mai sensibil decat termometrele obisnuite de febra. Acest tip de termometru masoara doua zecimi dupa virgula (de exemplu 36.54 grade C) Dar daca nu ai posibilitatea sa achizitionezi un astfel de termometru, poate fi folosit un termometru digital sau unul de sticla cu mercur, ultimul necesitand mai mult timp in verificarea temperaturii (5 minute cel putin), dar este mult mai exact. Daca folosestii un termometru de sticla si temperatura iese undeva intre doua linii, adauga temperaturii mai mici dintre cele doua linii 0.05 grade. De exemplu daca mercurul ajunge intre 36.5 si 36.6 noteaza temperatura ca fiind 36.55 grade C.
Temperatura bazala este singurul semn fertil care iti confirma ovulatia, deoarece temperatura creste dupa ce ovulatia are loc. Celelalte doua semne fertile principale, mucusul cervical si colul uterin (cervixul), anunta faptul ca esti in perioada fertila si ca o ovulatie potentiala se apropie.
Temperatura bazala in faza foliculara (inainte de ovulatie) poate varia cu aproximatie intre 35.8 si 36.7 grade C iar temperatura in faza luteala (dupa ovulatie) poate varia cu aproximatie intre 36.5 si 37.2 grade C si ramane astfel pe o perioada de 12-16 zile, pana cand incepe menstruatia (sau cu cateva ore inainte de inceperea menstruatiei). Daca femeia ramane insarcinata, temperatura ramane ridicata, asemanatoare fazei luteale, pe toata perioada sarcinii. Temperatura bazala creste de obicei la o zi sau doua dupa ce ovulatia are loc si este datorata secretiei hormonului progesteron. Inainte de ovulatie, temperatura bazala este suprimata de hormonul estrogen.
Pentru a fi confirmata in mod sigur ovulatia, temperatura bazala trebuie sa se mentina ridicata cel putin trei zile consecutive. Cresterea de temperatura poate sa fie brusca de 0.2 – 0.5 grade C, sau poate fi lenta, treptata, (de fiecare data de cate 0.1 – 0.5 grade C cu aproximatie) sau poate avea loc o crestere brusca, o scadere usoara si din nou o crestere de temperatura.Aspectul graficului poate sa semne cu dintii unui fierastrau sau pot fi temperaturi asemanatoare pe tot parcursul unei faze. Este destul de usor de monitorizat si interpretat temperatura bazala chiar si in cazul unui grafic “fierastrau”, tot ceea ce trebuie sa faci este sa cauti o structura impartita in cote scazute si in cote ridicate.
Temperatura bazala si sarcina
De obicei daca temperatura bazala se mentine ridicata mai mult de 18 zile este semn de o posibila sarcina. In rest, temperatura bazala nu este neaparat o medota sigura de diagnosticare a sarcinii. S-a vazut cateodata, ca in caz de sarcina, in ziua in care ar trebui sa aiba loc nidarea sarcinii (undeva intre zilele 7-10 dupa ovulatie), are loc o scadere brusca de temperatura, pentru o singura zi, si pe urma crestere brusca de temperatura. Ca si cum s-a vazut ca in caz de sarcina tot pe la mijlocul fazei luteale exista o a doua crestere a temperaturii, care se mentine astfel pe perioada sarcinii. Dar aceste doua lucruri se pot intampla si in cazul in care nu este sarcina.
Deci nu lua dupa temperatura bazala ca sa vezi daca esti sau nu insarcinata. Temperatura bazala este folosita pentru a iti confirma ovulatia, si pentru a descoperi eventualele probleme legate de ovulatie si faza luteala (lipsa ovulatiei, ovulatie foarte tarzie, faza luteala scurta) si pentru a descoperi o posibila problema cu tiroida (temperaturi consecutive foarte mici pot arata o hipo-tiroida si temperaturi mari consecutive, inainte de ovulatie, pot arata o hiper-tiroida)
Important!!!!!! Temperatura bazala confirma ca ovulatia a avut loc. De obicei in dimineata in care temperatura creste, perioada fertila in acel ciclu menstrual s-a sfarsit. De aceea este important sa verifici si celelalte doua semne fertile principale care te anunta ca ovulatia se apropie.
Pe FF (aplicatia on line pentru semnele fertile) am ales sa nu afisam cifra ce reprezinta temperatura bazala deoarece ceea ce este important e sa vezi o diferenta de temperaturi inainte de ovulati (relativ scazute) si dupa ovulatie (relativ crescute). Intrebari daca o anumita temperatura “este buna” nu este relevanta, deoarece temperatura difera de la o femeie la alta. De exemplu, poti sa observi ca temperaturile tale dupa ovulatie nu depasesc 36.6 grade C, in timp ce la alta femeie temperaturile dupa ovulatie cresc imediat peste 37 grade C si se mentin asa pe tot parcursul fazei luteale.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere