miercuri, 8 februarie 2012

14.Folosirea metodei in timpul alaptarii

Alaptarea este o experienta minunata, plina de satisfactii si bucurii pentru majoritatea femeilor. Dar, in aceasta perioada, poate fi cam greu de identificat cand fertilitatea se va reintoarce, in special pentru cele care nu cunosc aceasta metoda (si nu au incercat-o) dinainte de a ramane insarcinate. Ceea ce trebuie stiut in primul rand este faptul ca o femeie poate sa ramana insarcinata in timp ce alapteaza. Eu personal cunosc o femeie care are 4 copiii si alapteaza fara incetare de 7 ani de zile. Da…. a ramas insarcinata in timp ce alapta si a continuat sa alapteze si in timpul sarcinilor ;-)
Totodata, este adevarat ca femeile care alapteaza in mod exclusiv (acest lucru inseamna ca bebelusul nu primeste nici o completare, nici macar apa), la cererea bebelusului (ziua si noaptea ) vor avea parte de o contraceptie naturala minunata. Acest fapt este cauzat deoarece de fiecare data cand bebelusul suge la san, supreseaza indirect secretia hormonilor ce declanseaza ovulatia. Dar, pentru ca alaptarea sa previna in mod eficient ovulatia, bebelusul trebuie sa suga cel putin la fiecare 3-4 ore in timpul zile si 4-6 ore in timpul noptii. Asadar, cu cat bebelusul este tinut departe de san cu atat vei incepe sa ovulezi mai repede.
Ceea ce trebuie sa stii e ca nu trebuie neaparat sa iti vina menstruatia pentru a ovula. Adica, prima data dupa nastere mai intai poti sa ovulezi si doar pe urma, dupa aproximativ 2 saptamani, sa iti vina menstruatia. Totodata, nu inseamna ca ovulezi daca iti vine menstruatia, adica poti sa ai ciclu anovulatoriu. Da stiu ca este putin cam complicat, dar cu putina rabdare vei intelege pana la urma. Acum, pentru cele care doresc sa ramana insarcinate lucrurile pot sta mai usor, este nevoie doar de putina rabdare.
In schimb, pentru cele care doresc sa foloseasca aceasta metoda ca contraceptie naturala, poate fi mai dificil, mai ales daca este prima data cand folosesc metoda cunoasterii semnelor fertile.
Alaptarea exclusiva
Unul dintre cele mai minunate daruri pe care le poti oferi bebelusului tau pentru ca acesta sa se bucure de o viata sanatoasa, este alaptarea exclusiva, la cerere, fara suplimente alimentare (nici macar apa), pana la varsta de 6 luni. Nu numai ca in acest fel ii oferi o nutritie excelenta, dar deasemenea ii oferi protectie imunologica (a sistemului imunitar) impotriva bolilor si alergiilor.
Cu toate ca un astfel de program poate fi dificil de mentinut, corpul tau te va rasplati cu una din cele mai simple si mai efective metode de contraceptie naturala valabile. In acest fel, corpul tau va avea timp sa se odihneasca dupa sarcina si nastere (da stiu ca nu pare a fi odihna, dar in acest timp uterul tau revine la marimea dinaintea sarcinii si isi recapata puterea dupa ce a fost suprasolicitat in lunile de sarcina si in timpul nasterii iar depozitele organismului tau se reumple cu substante hranitoare) si tu te vei bucura de noul bebelus fara a sta cu grija unei posibile sarcini.
In aceasta perioada, poti folosi metoda amenoreei de lactatie daca indeplinesti urmatoarele criterii:
  • nu ti-a venit menstruatia
  • alaptezi exclusiv, la cererea bebelusului tau, la intervale de 2-4 ore in timpul zilei, si 4-6 ore in timpul noptii
  • varsta bebelusului tau este de pana la 6 luni
Trebuie luat in considerare ca femeile sangereaza dupa nastere pana prin ziua 56 dupa nastere (sangerari continui sau intrerupte). Aceste sangerari sunt aproape intotdeauna anovulatorii deci nu sunt considerate ca menstruatii. Dar orice sangerare dupa ziua 56 dupa nastere trebuie sa fie considerata ca semnul unei posibile ovulatii.
In timpul alaptarii exclusive, nu este nevoie sa iti mentii un grafic, in timpul acestei perioade in general nu exista ovulatie. Deci, mucusul cervical este intotdeauna uscat sau lipicios, iar temperatura bazala va fluctua, dar nu va avea cresteri consecutive mai mari de 3 zile, deoarece neexistand ovulatia, nu va exista in organism nici hormonul progesteron, hormon ce determina cresterea temperaturii bazale dupa ovulatie si mentinerea ei relativ crescuta pe o perioada de 10-16 zile. Dar trebuie sa stii (mai ales daca te intereseaza metoda amenoreei de lactare ca contraceptie) ca exista o “exceptie” de 2%. Acest lucru inseamna ca 2% din cele care folosesc aceasta metoda de contraceptie, raman insarcinate ( procentul este mai mic ca in cazul contraceptiei hormonale). De aceea, poate vei dori sa iti verifici o data pe zi – o data la doua zile mucusul cervical, pentru a sesiza acele schimbari care iti pot arata ca este posibil sa fii fertila.
Alaptarea partiala
Alaptarea partiala inseamna ca pe langa alaptare, bebelusul tau primeste supliment de hrana (lapte formula, mancare solida, apa, sucuri ). De asemenea inseamna ca alaptezi la intervale mai mari de 4 ore pe zi si 6 ore pe noapte. In aceasta perioada, tot ce e posibil sa primesti menstruatia si sa ovulezi, cu toate ca sunt femei care nu vor primi menstruatia si/sau nu vor ovula atata timp cat alapteaza (chiar si partial).
Deci daca bebelusul tau este mai mare de 6 luni si/sau daca ti-a venit menstruatia si/sau alaptezi partial trebuie sa iei in considerare ca ovulatia poate sa aiba loc in orice moment. De aceea, daca doresti sa folosesti metoda cunoasterii semnelor fertile (indiferent daca doresti sa ramai insarcinata , doresti sa eviti o sarcina in mod natural sau pur si simplu doresti sa iti cunosti corpul si fertilitatea) este indicat sa iti notezi semnele intr-un grafic special, pentru o interpretare usoara si eficienta a semnelor fertile.
Daca ti-a venit pentru prima data menstruatia, trebuie sa iei in considerare ca exista posibilitate ca urmatoarele cicluri menstruale sa fie lungi, neregulate, cu sau fara ovulatie. Va fi nevoie de ceva timp si rabdare ca hormonii sa reintre in balanta lor speciala.
Daca doresti sa ramai insarcinata, urmareste schimbarile mucusului cervical si atunci cand gasesti mucus cu calitati fertile (ud, apos, cremos sau albus de ou, indiferent de cantitate) considera-te fertila. Temperatura bazala va confirma daca ai ovulat (sau nu), crescand dupa ovulatie si mentinandu-se astfel mai mult de 3 zile consecutive. In primele cicluri, daca ovulezi, s-ar putea ca faza luteala sa fie mai scurta de 10 zile (o faza luteala normala are intre 11-16 zile) si/sau s-ar putea ca temperaturile bazale sa fluctueze, aratand ca un fierastrau si sa existe cateva scaderi mai drastice de temperatura. Nu trebuie sa te ingrijorezi, deoarece cum am spus, v-a dura putin pana cand hormonii isi vor intra in ritm :) .
Daca doresti sa eviti o sarcina, vei avea nevoie de ceva rabdare si multa responsabilitate. Daca este prima data cand folosesti metoda semnelor fertile, atunci apeleaza la protectie suplimentara (cum ar fi prezervativul sau abstinenta) pe un timp mai indelungat decat scriu eu aici, pana capeti suficienta incredere in metoda si in corpul tau. Oricum, daca ai cea mai mica indoiala (si evitarea unei sarcini are o importanta foarte mare pentru tine) foloseste protectie suplimentara!!!
Pentru evitarea unei sarcini in aceasta perioda, poti sa folosesti regulele de baza a metodei ca contraceptie. In primul rand, incepe sa verifici mucusul cervical. Pentru a fi sigura ca nu esti fertila, trebuie sa ai o perioada de 2 saptamani de mucus cervical cu calitati infertile (uscat si/sau lipicios). Evita in aceasta perioada contactul cu sperma (cel mai bine ar fi ca in aceste 2 saptamani sa va abtineti de la orice forma de sex/excitare sexuala), gelurile vaginale, spalaturile vaginale, ovulele vaginale pentru a fi sigura de calitatea mucusului. Dupa aceasta perioada, in fiecare zi care urmeaza cu un mucus cervical infertil (uscat si/sau lipicios) esti considerata infertila.
Cateodata se mai intampla ca, chiar daca nu ovulezi, corpul tau sa treaca prin “incercari” de a ovula. Astfel vei observa schimbari in calitatea mucusului cervical (si a colului uterin) acesta devenind mai fertil (ud, apos, cremos sau albus de ou – indiferent de cantitate), nefiind urmate de o crestere a temperaturii care sa indice ovulatia. Acest lucru inseamna ca corpul tau a incercat sa ovuleze (sau s-a pregatit de ovulatie) si din anumite motive nu a “reusit”. Oricum, de fiecare data cand gasesti mucus cu calitati fertile (ud, apos, cremos sau albus de ou) esti considerata fertila de la primul semn de mucus cervical fertil pana in ziua 4 de la identificarea zilei de varf a fertilitatii (ZV). Deasemenea, considera si fiecare spotting (scurgere maronie) ca posibil fertil, deoarece acesta poate fi un semn ca ovulatia se apropie sau poate sa mascheze adevarata calitatea a mucusului cervical.

Un comentariu:

  1. Vreau să mărturisesc despre ceea ce mi-a făcut o vrăjitorie pentru mine și pentru hubby.we am căsătorit din 2007 fără nici un semn de sarcină sau de concepere. Am plecat de la controlul nașterilor și nu am avut o perioadă.My gyro mi-a dat progesteron să sară - am inceput o perioada si am facut-o, dar nu am avut alta. Am facut o alta runda de progesteron, urmata de 100mg clomid timp de 5 luni, am urmat toate instructiunile medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Am cumparat truse de ovulatie Și în cele din urmă am luat 3 test atunci când am fost ovulație! Așa că am încercat de ani de zile! Ei bine, am fost foarte confuz, deoarece am continua să ia ept de testare ȘI ei toate păstrează transformarea a fi negativ! Chiar vreau o fetiță în timp ce hubbatul meu vrea un băiețel LOLL! Cred că încercăm prea mult, Ceea ce vă pot spune este că au fost atât de mulți ani acum și încă nu am perioada mea de ajutor, deoarece fiecare organism din jurul nostru era deja pe punctul de a-și pierde credinta pe us.no nu trebuia sa fugim pana cand nu am cantat o revista si m-am poticnit pe o pagina am gasit un subiect sau o linie de cap {A SPELL CASTER} care poate vindeca pe cineva de HIV si SIDA, , măriți-vă BREASTUL, vă ajutați să câștigați o LOTĂRIE VISA, să vă pierdeți GREUTATEA și chiar să primiți șase PACURI și să vă loviți BELLY, i-am dat o încercare și înainte să nu-l pot salva pe Priest Salami din cauza mea, făcând o vrajă pentru mine mi-a spus să merg și să fac dragoste cu hubby mea, apoi la nouă luni după vrajă și de a face dragoste cu soțul meu am livrat o gemeni un băiat și o femeie.Acest vraja numele castel este Priest Salami atât de mulți oameni sunt martorii minunata sa lucrare .. El este frumos, contactați-l purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446 dacă sunteți în orice situație dificilă Multumesc foarte mult !!

    RăspundețiȘtergere